PIKK PROGRAMM - turundus- ja ettevõtlusteraapia

Olen aastaid olnud ettevõtlusega seotud erinevatel viisidel ning samas olnud ka turundajana palgatööl, mis kõik on eeldanud tihedat suhtlust juhtide ja teiste kolleegidega. Jõudsin järeldusele, et toimivaks ettevõtluseks ei piisa ainult sellest, et oled ainult oma ala ekspert.

Vaja läheb enamat.

Ettevõte saab alguse ühest inimesest, kes otsustab midagi teha. Ettevõte muutub edukaks ja jääb toimima, kus otsusele järgnevad ka tegevused. Minule meeldib seda kõike vaadelda nii:

PSÜHHOOGIA

Kõik saab alguse sinust endast – sinu mõtteviisist, emotsionaalsest heaolust ja inimestest, kellega sa ennast ümbritsenud oled. 

Kas sa oled hingelt ettevõtja, kes tahab teha suuri asju, aga on ennast surunud palgatöö kasti, sest ise midagi teha on liiga hirmus? 

Kas su ümber on toetavad ja inspireerivad inimesed, kelle abil saad minna kaugemale või panevad nad sind veel rohkem endas kahtlema? 

Mida sa teed sel hetkel, kui motivatsioon on kadunud, ideed ja raha otsas või tekivad ettenägematud rasked olukorrad? 

Ka need on küsimused, mis mõjutavad otseselt sinu ettevõtet, kuigi esmapilgul tunduvad ebaolulised. 

Mina arvan, et see, milline sa oled, kuidas sa mõtled, mismoodi hirme ületad ja kui väga ja MIKS sa seda ettevõtet teha tahad, on kõige alus – see on vundament, millele ettevõte rajada.

Just see on koht, kus on kõige suurem ruum ülemõtlemiseks. Iseenda mõtteid ja hirme suudame mõelda suuremaks, kui need üldse väärt on.

JUHTIMINE

Juhtimisoskusest (k.a enesejuhtimisest) sõltuvad sinu järgmised sammud. 

See on väga oluline osa, kui tahad, et su ettevõtlusest ka midagi edasi saaks või soovid seda edasi arendada kaugemale, kui see senini on olnud. 

Kui eesmärk on paigas, siis milliste sammudega seda saavutada? Või kuidas üldse alustada, kui tahe on olemas, kuid kui puuduvad teadmised, oskused, raha vms? 

Millised suhted on (või kavatsed luua) oma kolleegidega, koostööpartneritega, klientidega? Head suhted ja läbimõeldud strateegia töötab kordades paremini kui mistahes reklaam. 

Ükskõik kui sädelev su ettevõtte väljastpoolt paistab – kui ettevõtte sees asjad ei toimi, siis see ühel või teisel viisil jõuab ka su potentsiaalsete klientideni.

TURUNDUS

Mu lemmikteema…

Kui on välja mõeldud, miks see ettevõte (või uus suund) on ellu kutsutud, siis on vaja see ka teistele nähtavaks teha.

 Minu suurim soov on, et saaksid teha oma asja võimalikult hästi ja hoida fookust just oma tegemistel (tootearendusel või teenuse parimal viisil pakkumisel). 

Minu turundusteraapia peamine eesmärk on õpetada sind vaatlema oma ettevõtet turundaja pilgu läbi – kuidas mõelda nagu turundaja ilma reaalseks turundajaks õppimata! 

Võimalusi turundamiseks on palju ja on täiesti ebarealistlik (ja ebavajalik) olla esindatud igas kanalis ja kogu aeg.

 Ettevõte peab olema seal, kus on tema kliendid ning esindatud nii, et potentsiaalsed kliendid saaksid aru, miks neil just sinu ettevõtte tooteid/teenuseid vaja on. 

Soovin, et sa ei teeks asju tegemise pärast, vaid tegutseksid läbimõeldult ja kasutoovalt!

Ettevõtlus- või turundusteraapia sobib sulle, kui sa oled:

  • Alles alustav ettevõtja ning tunned ennast oma suurte unistustega üksi. Tahaksid kedagi, kellega justkui koos alustada ja plaane arutada ning takistusi ületada.
  • Juba tegutsev ettevõtja või näiteks turundusosakonna juht, kuid viimasel ajal pole toimunud erilisi arenguid. Tahaks saada uusi ideid, mõtteid, vaatenurka kõrvaltvaataja pilgu läbi.
  • Lihtsalt vajad kedagi, kellega oma tööalaseid katsumusi paremini lahendada. Soovid, et keegi aitaks sind mugavustsoonist välja ja unistustele lähemale.

Täpselt nagu iga teise teraapiavormiga, saad ise valida sageduse, kui tihti tuge vajad – kord nädalas, iga kahe nädala tagant, kord kuus jne. On täiesti loomulik, et alguses toimuvad kohtumised tihedamalt ja mida tugevamaks sinu mõtteviis ja läbimõeldumaks tegevused muutuvad, seda vähem soovid oma aega minu peale kulutada 😀

 

  • Tasuta konsultatsioon, mille käigus saame aru, kas ja kuidas saaksin sind aidata.
  • Esimene kohtumine (või Zoomi kõne): 2-3h – kaardistame ära hetkeolukorra (sh ka mured, rõõmud, hirmud, eesmärgid jm). Selgitame välja, mis teeb just sinu ettevõtte teiste seas eriliseks ning paneme paika plaani, kuhu soovime jõuda ning milliste tegevuste kaudu.
  • Edaspidi: 1-1,5h – arutame, milline on olnud progress, mis on tekitanud või tekitab raskusi ning paneme paika plaani kuni järgmise kohtumiseni.

Teraapia tulemusena on just justkui üks töötaja juures. Mõtlen kaasa, kuulan, motiveerin nii hästi, kui oskan.

Nagu teraapias ikka, suurem osa tööst tuleb sinul endal ära teha – aga teadmisega, et sul on alati keegi, kellelt tuge saada