Olen aastaid olnud ettevõtlusega seotud erinevatel viisidel ning samas olnud ka turundajana palgatööl, mis kõik on eeldanud tihedat suhtlust juhtide ja teiste kolleegidega. Jõudsin järeldusele, et toimivaks ettevõtluseks ei piisa ainult sellest, et oled ainult oma ala ekspert.

Vaja läheb enamat.

Ettevõte saab alguse ühest inimesest, kes otsustab midagi teha. Ettevõte muutub edukaks ja jääb toimima, kus otsusele järgnevad ka tegevused. Minule meeldib seda kõike vaadelda nii:

Psühholoogia ehk mõtteviis. Kõik esialgu võimatuna näivad ideed, plaanid ja unistused saavad ellu viidud siis, kui nad on toetatud õige mõtteviisiga.

Kõik saab alguse sinust endast – sinu mõtteviisist, emotsionaalsest heaolust ja inimestest, kellega sa ennast ümbritsenud oled.

Olen veendunud, et see, milline sa oled, kuidas sa mõtled, kuhu jõuda soovid, mismoodi hirme ületad ja kui väga ja MIKS sa seda ettevõtet teha tahad, on kõige alus – see on vundament, millele ettevõte rajada.

Just see on koht, kus on kõige suurem ruum ülemõtlemiseks. Iseenda mõtteid ja hirme suudame mõelda suuremaks, kui need üldse väärt on.

Juhtimine ehk kuidas ettevõte igapäevaselt toimetab. Kui ettevõtte sees on asjad korras (head suhted, ühised läbimõeldud eesmärgid ja lihtne plaan), siis on rahulolu palju suurem.

Juhtimisoskusest (k.a enesejuhtimisest) sõltuvad sinu järgmised sammud.

See on väga oluline osa, kui tahad, et su ettevõtlusest ka midagi edasi saaks või soovid seda edasi arendada kaugemale, kui see senini on olnud.

Kui eesmärk on paigas, siis milliste sammudega seda saavutada? Või kuidas üldse alustada, kui tahe on olemas, kuid kui puuduvad teadmised, oskused, raha vms?

Millised suhted on (või kavatsed luua) oma kolleegidega, koostööpartneritega, klientidega? Head suhted ja läbimõeldud strateegia töötab kordades paremini kui mistahes reklaam.

Ükskõik kui sädelev su ettevõtte väljastpoolt paistab – kui ettevõtte sees asjad ei toimi, siis see ühel või teisel viisil jõuab ka su potentsiaalsete klientideni.

Mu lemmikteema…

Turundus ehk milliste tegevuste kaudu ettevõtte ärilisi eesmärke kõige paremini toetada ning teistpidi kliendile lihtne, arusaadav ja kasutoov olla.

Kui on välja mõeldud, miks see ettevõte (või uus suund) on ellu kutsutud, siis on vaja see ka teistele nähtavaks teha.

 Minu suurim soov on, et saaksid teha oma asja võimalikult hästi ja hoida fookust just oma tegemistel (tootearendusel või teenuse parimal viisil pakkumisel).

Minu konsultatsioonide peamine eesmärk on õpetada sind vaatlema oma ettevõtet turundaja (ja kliendi) pilgu läbi – kuidas mõelda nagu turundaja ilma reaalseks turundajaks õppimata!

Võimalusi turundamiseks on palju ja on täiesti ebarealistlik (ja ebavajalik) olla esindatud igas kanalis ja kogu aeg.

 Ettevõte peab olema seal, kus on tema kliendid ning esindatud nii, et potentsiaalsed kliendid saaksid aru, miks neil just sinu ettevõtte tooteid/teenuseid vaja on.

Konsultatsioone tehes kohandun täpselt sinna, kus sa hetkel oma tegemistega oled – pole oluline, kas alles alustad või oled juba aastaid tegutsenud. Toetan täpselt nii, nagu sa hetkel vajalikuks pead – kas ühekordselt intensiivsemat konsultatsiooni või pikemaajalist koostööd.

Soovin, et sa ei teeks asju tegemise pärast, vaid tegutseksid läbimõeldult ja kasutoovalt!

Tegutse teadlikult, hirmuvabalt ja rõõmuga!

Konsultatsioon sobib sulle, kui sa oled:

Alles alustav ettevõtja ning tunned ennast oma suurte unistustega üksi. Tahaksid kedagi, kellega justkui koos alustada ja plaane arutada ning takistusi ületada.

Juba tegutsev ettevõtja või näiteks osakonna juht, kuid viimasel ajal pole toimunud erilisi arenguid. Tahaks saada uusi ideid, mõtteid, vaatenurka kõrvaltvaataja pilgu läbi.

Lihtsalt vajad kedagi, kellega oma tööalaseid katsumusi paremini lahendada. Soovid, et keegi aitaks sind mugavustsoonist välja ja unistustele lähemale.

Kehtib ikka vana hea: “Kui sa tahad minna kiiresti, mine üksi, kui tahad minna kaugele, mine koos!” Lähme parem üheskoos.