Küsimus, mida minu käest väga palju küsitakse.
Lühidalt öeldes – saab ja ei saa ka. Kõik sõltub meeskonnast ja mis eesmärkidel turundaja palgatakse.
Paar aastat tagasi oleksin ma 100% vastanud, et ei saa.
Selle jaoks, et turundaja toetaks oma tööga ettevõtte ärilisi eesmärke, on tal vaja olla reaalselt ettevõtte sees. Turundaja peab olema justkui filter ettevõtte ja klientide vahel.
Ettevõtte eesmärgid tuleks enda jaoks selgeks teha ning sellest lähtuvalt teha plaan, kuidas ja mis viisil pakkuda tooteid või teenuseid klientidele.
Selle jaoks on vaja teada (reaalselt suhelda) nii klientide kui ka ettevõtte meeskonnaga. Saada teada (ja ka kaasa mõelda), mida ja mis kujul soovib ettevõte müüa/kajastada ning uurida välja, mida kliendid võiksid tahta sellelt ettevõttelt saada. Milliseid kliendi probleeme peaks ettevõtte toode või teenus lahendama?
Lisaks toimub kogu elu ettevõtte sees. Kui tahta päriselt ettevõtte olemust turunduse kaudu edasi anda, siis peaks seda ise tajuma. Kohapeal tekib õige vibe ja märgatakse asju, mis on kajastamist väärt.
Kui turundaja ei ole kunagi kohal ning teeb näiteks turundussisu (mis on ainult üks osa turundaja tööst) väljaspoolt, siis enamasti teab ta ainult ettevõtte ootusi ja sotsiaalmeedia kaudu saadud tagasisidet (parimal juhul tagasiside, kommentaarid, aga enamasti klikid, meeldimised ehk kokkuvõttes numbrid).
Palju katsetamist ja enamasti turundaja poolt välja mõeldud kuvand ettevõttest, mitte päris elu. Turundaja kajastab sellisel juhul kõike info baasil, mida ta saab statistika analüüsist ja mida talle ettevõtte poolt edastatakse.
Seega peab ettevõtte sees olema inimene (väiksemate ettevõtete puhul on selleks enamasti ettevõte juht), kes justkui teeb ära osa turundaja tööst. Palgatud on sellisel juhul pigem sisulooja, mitte turundaja. Loe turundaja rollist ettevõttes siin.
Aga tänaseks olen täiesti veendunud, et kõik on võimalik kui on olemas head suhted.
Olen ka ise olnud ettevõttes turundaja nii, et ma polnud kunagi kohal ja võib öelda, et ma olin 100% ettevõtte osa. Täpselt samal viisil nagu ma oleksin iga päev meeskonnaliikmetega koos olnud.
See eeldas väga häid suhteid meeskonnakaaslastega ja palju zoomi koosolekuid. Suhtlesin igapäevaselt juhtkonnaga ja meeskonnaliikmetega ning küsisin palju küsimusi.
Kui sa soovid oma turunduslike eesmärkide täitmiseks saada meeskonnaliikmetelt infot, mida sul pole võimalik ise koguda (pilte, videosid, ülevaadet kliendisuhtlusest jne.), siis on oluline väga hea meeskonnatöö.
Ehk tegelikult ma tänaseks võin öelda, et kõige lihtsam viis on hoida turundaja majas sees. Vastasel juhul võid riskida sellega, et sul on turundaja asemel näiteks copywriter või sisulooja, sest pead ise turundaja töö tema eest tegema ja info ette söötma.
Või kui palkad majast väljast, siis palka tõeline meeskonnamängija, kes oskab näha suurt pilti ning on valmis väga palju suhtlema.