Sest muidu sa ei tee mitte midagi 😀
Turundajana töötades ja täna turunduskonsultatsioone tehes olen avastanud, kui erinevad on ikka inimesed.
Mis ühe jaoks on lihtne, on teisele lausa võimatu missioon.
Väga lihtne on genereerida turundusideid inimesele, kellel on mugav teha ükskõik millist sisu. Igal hetkel võib teha videosid (ka enda näo ja häälega), kõik pildid sobivad (sest ta on igal pildil ilus), tal endal on silma pildistamiseks, live tehes jutt jookseb ning kirjutades tekst lausa voolab.
No ma pole sellist inimest veel ausalt kohanud.
Ma ise olen üle 15 aasta turundaja olnud ja ma siiani pole teinud ühtegi videot, kus ma filmin ennast ja räägin otse kaamerasse (kunagi saabub see päev, ma loodan) 😀 Alati on olemas see nõrk koht, mida saab lihvida.
Minu klientide (eriti nende, kes on samal ajal ettevõtte juhid, turundajad, raamatupidajad, teenusepakkujad ja ka koristavad kui vaja :D) peamine fookus on pakkuda oma toodet või teenust parimal viisil. Saavutada oma ettevõtte ärilised eesmärgid ning mitte liialt kulutada aega sisuloomele. Seetõttu on eriti oluline läbimõeldud turundusstrateegia.
Kui plaan pole teenusena pakkuda turundusteenuseid, siis pole peamine fookus turundajaks õppida ning igas turunduskanalis hiilata.
Eesmärk on luua turundusplaan ja sisu, mis toimib, aga peaks olema (selle inimese jaoks) lihtsalt teostatav – loe: mugav. Selle jaoks on vaja teada, mis on tema jaoks mugav.
Sama kehtib ka siis, kui töötad turundajana ja soovid, et mõni meeskonnaliige sulle sisuloome jaoks materjali toodaks. See peab olema tema jaoks lihtsalt tehtav tema enda töölt fookust kaotamata.
Teeme asju suurema tõenäosusega ja “hoo pealt,” kui need ei ole meie jaoks liialt aega- ja energiat nõudvad. Vastasel juhul hakkame üle mõtlema ja perfektsionismi taga ajama ning lõpuks jätame tegemata. Seda me ei soovi.
Seega tuleks mõelda:
- Kas sa oled pigem see, kes räägib kirjas või kõnes?
- Kas tunned ennast mugavalt rääkides reaalselt inimesega või võiksid teha ka live ja videosid, kus sa ei näe kuulajaid?
- Kas sa tunned ennast filmides mugavalt? Kas siis kui filmid ennast ise või sind filmitakse?
- Kas sa oled fotogeeniline?
- Kui sõber oled kujundusprogrammidega?
- Kas sa oskad ise postituste ideid genereerida või on pigem oled ideede puudusega kimpus?
Kui sa oled need küsimused enda jaoks selgeks saanud, siis mõistad:
- Mis on sinu jaoks mugav ja mille saad ise lihtsa vaevaga ära teha?
- Mida sa tahaksid endas arendada, sest see tundub põnev, aga samal ajal aitaks ka ettevõtte turundusele kaasa?
- Mida peaksid teenusena sisse ostma, sest see on oluline osa, aga ettevõtte huvides on sul endal mõistlikum panna fookus mujale?
- Mis on see, mis pole sulle mugav, mida sa ei oska ja mis pole ka otseselt oluline, aga justkui peaksid tegema, sest kõik teised teevad? See jäta listis täiesti viimaseks, sinna aega, kus sul on nii igav, et otsustad proovida, aga ma olen enam kui kindel, et juba eelnev sisu töötab sinu heaks ja sul ei tekigi sellist aega 😀
Kui sa paned endale peale pinge, et peaksid tootma sisu, mis ei ole sulle loomuomane, siis on väga keeruline seda sisu toota. Koosta oma plaan lähtuvalt enda isiksusest ja seeläbi on ka su ettevõte rohkem sinu nägu.
Ja ära mõtle üle.
Kasvõi üks samm teha midagi, on palju parem kui teha mitte midagi. Tehes muutud teadlikumaks ja julgemaks, sisuloome läheb lihtsamaks ja läbimõeldud tegevus toob tulemused. Tee see samm endale võimalikult lihtsaks ja varsti avastad kui pika maa sa juba maha oled kõndinud.