Ekslikult arvatakse, et bränding on ainult ettevõtte visuaalne pool.
Tegelikult koondub brändingu alla palju rohkemat, kui lihtsalt logo, font ja värvid.
Ideaalne bränding jookseb kokku üheks suureks tervikuks ning moodustab erinevatest osadest.
Oma ettevõtte brändingut luues mõtle järgnevatele detailidele:
Brändi identiteet.
Mõtle enda jaoks selgelt läbi, mida sa soovid, et sinu bränd esindaks.
Milliseid väärtusi jälgib, millist lugu räägib?
Mida sa tahaksid, et sinu klient tunneks sinuga koostööd tehes või sinu toodet/teenust/turundussisu tarbides?
Mis sõna, lause, lõhn, muusika jne paneks su kliendid sinu peale mõtlema?
Näide: just do it – me kõik teame, mis brändist jutt käib.
Loo oma lugu.
Brändi disain.
Logo, värvipalett, fondid ja kujunduselemendid, mis on välja valitud ja mida järjepidevalt kasutatakse kõigis brändimaterjalides (koduleht, turundusmaterjalid, kujundused, pakendid).
Kasutades sama läbimõeldud stiili igas kanalis, lood ühtsuse ja muudad oma äri visuaalselt äratuntavaks.
*Brändivärve vali selle järgi, mis kõige rohkem sinu toote/teenusega sobib. Näiteks persoonibrändi puhul lähtu toonidest, mis sind inimesena ümbritsevad (kodus, riietuses jne), mis juba teevad sinust sinu.
Sama ka ettevõttega.
Usaldusväärsus.
Ole truu enda brändile ja väärtustele, mida esindad, et ka sinu kliendid saaksid sama teha.
Küsi enne igat otsust, koostööd, uut võimalust kaaludes või toodet/teenust arendades, kas see läheb kokku sinu brändi identiteediga, on kooskõlas sinu MIKS vastusega (põhjusega, miks sa üldse selle ettevõtte oled loonud).
Järjepidevus tegevustes – loo rutiin, et inimesed teaksid, mida oodata.
Näiteks: kui salvestad podcasti/saadad uudiskirja/kirjutad blogi vms, siis inimesed teaksid juba ette, et uus osa tuleb igal neljapäeval.
Kui sa edastad oma sõnumit ja tunned, et seda on vaja maailmaga jagada , siis ära lase ennast heidutada, kui see kohe ei “lenda” ja ei kogu populaarsust.
Järjepidevus loob usalduse ja toob tulemused – varem või hiljem.
Läbimõeldud ja kindel bränding muudab su ettevõtte äratuntavaks, eristab sind konkurentidest ning loob usaldusväärsust.
Bränding käib käsikäes sinu ettevõtte väärtustega.
Lisaks muudab ka ülejäänud tegevused palju lihtsamaks. Kui oled brändingu paika pannud, siis muutub näiteks reklaammaterjalide koostamine, sõnumite kirjutamine, koostööpartnerite ning ka töötajate valimine palju lihtsamaks.
Oled vundamendi paika pannud ja selle baasil tegutsedes teed otsuseid, mis toetavad sinu ettevõtet.