Kuidas olla samal ajal (üksik)ema ja ettevõtja?
mai 20, 2024
Miks peab sisuloome olema lihtsalt tehtav?
juuni 20, 2024

Kirjutan sellel teemal, sest väga palju jõuab minuni infot, et turundaja tööd aetakse segamini sisulooja ja copywriteri tööga. 

Turundaja töö on palju rohkemat ja palju suurema vastutusega kui postitamine sotsiaalmeediakanalites. 

Mida siis turundaja igapäevaselt peaks tegema?

Suhtlema igapäevaselt juhtidega. Milline on ettevõtte seis, millised on eesmärgid, mida oleks vaja kõige rohkem müüa, millised tooted/teenused toovad kõige rohkem ja lihtsama vaevaga kasumit?

Kas ettevõte tahab hoida olemasolevat suurust või soovib laieneda – kas laieneda töötajate arvuga, luua juurde uusi tooteid/teenuseid, laieneda teise linna või hoopis välismaale? Milline on tulevikuvisioon ja millised on ootused turundusele, et kõike seda toetada? Kui suur on turunduseelarve?

Tegema enda jaoks kokkuvõtted ja panema lähtuvalt eelnevast ja eelarvest kokku üldise turundusplaani. Vajadusel töötama välja ka ettevõtte brändingu ja müügistrateegia – kuigi need on juba eraldi ametid. Väiksemates firmades on ka need turundaja tööülesanded.

Suhtlema meeskonnaliikmetega, sest nemad on need, kes aitavad seda plaani ellu viia. See eeldab omavahel häid suhteid, kõigile selget ja arusaadavat eesmärki ning ühiselt tegutsemist selle suunas. Kui võidab ettevõtte, siis võidavad kõik meeskonnaliikmed. Kui meeskonnatöö ei toimi, siis soovitan Combat Ready juhtimiskoolitusi 🙂

Tegema detailsema turundusplaani.

Kui sa soovid oma turunduslike eesmärkide täitmiseks saada meeskonnaliikmetelt infot, mida sul pole võimalik ise koguda (pilte, videosid, ülevaadet kliendisuhtlusest jms), siis tuleb:

  • Seletada, miks see on oluline (ettevõttele, turunduslikult ja konkreetselt sellele meeskonnaliikmele);
  • Kui soovid pilte, videosid, siis teha selle teostamine meeskonnaliikmele võimalikult lihtsaks ja mugavaks (sest tema fookus on teha oma tööd võimalikult hästi) – näiteks kirjeldada, millist pilti oled mõelnud või mis video sisu võiks olla;
  • Oskata küsida õigeid küsimusi – meeskonnaliikmed ei ole turundajad, nad ei pruugi osata näha olukordade uudisväärtust;
  • Olla väga tänulik ning ise abivalmis, kui sina saad teisi aidata;
  • Arvestada alati variandiga, et sa ei pruugi saada soovitud sisu.

Suhtlema klientidega.  Selgitama välja, millised on võimalikud klientide probleemid. Millised on võimalikud lahendused (looma nende peas kujutlema, kuidas ettevõtte toode või teenus nende elu paremaks teeb). Suhtlema reaalselt konkreetse kliendiga (case study). Uurima, milline oli tema mure enne toote/teenuse kasutamist ning küsima hiljem tagasisidet, kas ja kuidas muutus tema elu peale toote/teenuse tarbimist.

Edastama info juhtidele ja teistele meeskonnaliikmetele ja ühiselt peaksite kasutama saadud infot toote/teenuse parandamiseks ja ka turundussisus. Juhul kui sina ei puutu klientidega teenust pakkudes kokku, siis paluma sellel meeskonnaliikmel seda teha, kes on reaalselt kliendiga kontaktis. Eeldab taaskord sinu poolt panust, et kuidas (mis hetkel) ja milliseid küsimusi küsida või tagasiside puhul blankettide ettevalmistamist.

Tegema analüüsi kõikide turunduskanalite ja turundamise viiside kohta ning tulemused peaksid kajastuma mitte klikkides ja like’ides, vaid ettevõtte käibes ja kasumis. Väga oluline punkt, mida nii ettevõtte juhid kui ka turundajad vahel kipuvad unustama. Sinu turundusstrateegia ja sisu (ja ka ülejäänud meeskonnaliikmete panus) on korda läinud ainult siis, kui sinu ettevõttel on reaalsed kliendid – mitte siis, kui ettevõtte kontol on  sotsiaalmeedias palju fänne.

Peale analüüsi alustama ringi otsast peale, et turundus käiks kooskõlas ettevõtte arenguga ning seejärel tegema uue plaani ning tegutsema. Kindlasti on olulisi punkte veel, aga suures plaanis sai enamus kirja.

Kõik see üldine eeldab palju erinevaid teadmisi, oskusi ja kasuks tuleb kindlasti ka varasem kogemus. Kui mina peaksin täna turundaja palkama, siis eelkõige hindaksin tema mõtlemis- ja analüüsivõimet. Teadmised ja oskused on õpitavad ja kogemus tuleb ajapikku 🙂

Seotud postitused

Milline on turundaja roll ettevõttes?
See veebisait kasutab teie kasutuskogemuse parandamiseks küpsiseid. Seda veebisaiti kasutades nõustute meie privaatsustingimustega.